Strona główna > Potrzebujesz rady? > Bieżnia, rower czy wioślarz? Jak poradzić sobie z wyborem domowego trenażera fitness?

Bieżnia, rower czy wioślarz? Jak poradzić sobie z wyborem domowego trenażera fitness?

Chcesz kupić trenażer fitness w domu, ale nie możesz się zdecydować? Czytaj dalej! Pomożemy Ci w doborze i znajdziemy idealną maszynę właśnie dla Ciebie! Nie jest możliwe, abys nie znalazł odpowiedniej maszyny w naszej ofercie. W tym artykule znajdziesz wskazówki i odpowiedzi na nurtujące Cie pytania. Przed wprowadzeniem konkretnych typów wyjaśnimy kilka podstawowych rzeczy. Gwarantuje to zawężenie wyboru i ułatwienie ostatecznej decyzji!

Na jak duży symulator mogę sobie pozwolić?
Wymiary potencjalnego trenażera są dla Ciebie istotną informacją, zwłaszcza jeśli nie masz wystarczająco dużo miejsca w domu. Dla tych, którzy po prostu nie mogą sobie pozwolić na to, aby zawsze mieć maszynę w pokoju, najlepsze maszyny są ze składaną ramą, którą można po prostu złożyć po treningu.

Jaka jest nośność trenażera?
Nośność zależy od wytrzymałości maszyny – im cięższa rama, tym wyższa nośność. Ma to jednak również odzwierciedlenie w cenie i przechowywaniu poszczególnych trenażerów, dlatego należy dokładnie zastanowić się, kto z niego będzie korzystał.

Wolę ergometr, czy po prostu potrzebuję sterowania ręcznego?
Ergometry to urządzenia fitness, na których obciążenie jest regulowane elektronicznie. Modele te zazwyczaj mają również bogatsze oprogramowanie. Trenażery obsługiwane ręcznie są dla tych, którzy nie lubią skomplikowanych ustawień i chcą od razu przejść do sedna.

Konieczne jest dostosowanie się do niektórych specjalnych wymagań?
Trening cardio zdecydowanie nie jest ograniczony wiekiem czy problemami zdrowotnymi. Jeśli potrzebujesz oszczędzić stawy lub mieć łatwiejszy dostęp do maszyny, dobrze jest wybrać Orbitrek lub Poziomy rower treningowy, który wspomaga płynny ruch bez wstrząsów, a tym samym gwarantuje komfort podczas treningu.

Co powiesz na podłączenie urządzeń mobilnych?
Technologie cyfrowe już niezawodnie przeniknęły do ​​fitnessu i przyniosły ze sobą wiele nowych funkcji i możliwości. Skorzystaliśmy z tego i przygotowaliśmy pełną gamę trenażerów fitness, które można podłączyć do telefonu komórkowego lub tabletu za pomocą aplikacji. Tak więc, oprócz podstawowych funkcji, każda maszyna inCondi oferuje również możliwość zapisywania rekordów treningowych lub ustawiania profili treningowych według rzeczywistych tras na całym świecie. Możesz nawet oglądać filmy lub surfować po Internecie na nowszych modelach!

BIEŻNIE

Przebiegnij maraton w salonie!

Bieganie i spacery to świetny sposób na rozpoczęcie metabolizmu i spalenie nadmiaru kalorii! Niektórzy lubią biegać na świeżym powietrzu, ale pogoda jest nieprzewidywalna i tylko najbardziej zdeterminowani mogą wytrzymać przez cały rok. Z kolei z domową bieżnią trenujesz o każdej porze, przy każdej pogodzie i tak długo, jak chcesz!

Jeśli chcesz skupić się na chodzeniu zamiast biegania, musisz wybierać ostrożnie, ponieważ niektóre bieżnie mają tendencję do przegrzewania się przy niskich prędkościach lub mogą działać tylko przez ograniczony czas. Zmiana prędkości lub skoku dodaje wtedy urozmaicenia do treningu, dzięki czemu nie będziesz się nudzić nawet po długim czasie. Wymiary powierzchni do biegania są kluczowe dla jakości i komfortu treningu – jeśli masz wystarczająco dużo miejsca do treningu, możesz się o nią oprzeć bez przeszkód.

ORBITREKI

Ćwicz wszystkie mięśnie, ale pozwól odpocząć stawom!

Orbitreki i bieżnie symulują bieganie, ale w przeciwieństwie do nich angażują również dłonie, dzięki czemu można na nich trenować całe ciało. Największą zaletą jest jednak ich pełen gracji ruch eliptyczny, który zapewnia najbardziej naturalną trajektorię ruchu i jednocześnie niweluje wszelkie uderzenia! Jeśli więc masz problemy ze stawami lub chcesz je oszczędzać podczas treningu, orbitrek jest zdecydowanym faworytem!

Najważniejszymi czynnikami przy wyborze orbitreka są waga koła zamachowego i długość kroku. Cięższe koła zapewniają płynniejsze przejście między poziomami obciążenia. Z kolei długość kroku zależy od tego, czy chcesz symulować chodzenie, czy bieganie, ale generalnie do treningu bardziej odpowiedni jest dłuższy krok. W przypadku modeli wyższej klasy możesz wtedy ustawić długość kroku.

Pionowe i poziome rowery treningowe

Ustaw własne tempo!

 

Z rowerem treningowym możesz łatwo urozmaicić swój dzień intensywnym treningiem cardio, nawet nie wiesz jak! Domowe rowery treningowe są zwykle w niższych kategoriach cenowych niż większe maszyny (np. bieżnie), więc są dobrym wyborem dla tych, którzy oprócz poprawy kondycji starają się również zaoszczędzić.

Ćwiczenia na rowerze treningowym częściowo symulują jazdę na rowerze i nie wywierają takiego nacisku na nogi, kolana i dolną część pleców. W przeciwieństwie jednak do roweru ta maszyna oferuje znacznie szersze i wygodniejsze siodełko, dzięki czemu jazda na nim jest znacznie przyjemniejsza. Również w przypadku rowerów treningowych im cięższe koło zamachowe, tym płynniejsza i bardziej wyważona maszyna. Cięższe koło zamachowe to także gwarancja większego maksymalnego oporu.

Jeśli chcesz jeszcze większego komfortu podczas pedałowania, dobrze jest spojrzeć na Poziome rowery treningowe. Dzięki siedzisku z szerokim oparciem trenujesz wygodnie z prostymi plecami i nogami przed sobą. Kolejną zaletą jest łatwy dostęp do maszyny, zwykle zaprojektowany tak, aby nie trzeba było zbytnio podnosić nóg podczas wsiadania. Maszyny te świetnie sprawdzają się u seniorów oraz osób cierpiących np. na bóle pleców, ograniczoną ruchomość czy nadwagę. Są również popularnymi maszynami do przywracania sprawności po kontuzji lub chorobie.

SPINNINGOWE ROWERY TRENINGOWE

Jeźdź jak profesjonalista!

Zgodnie z nazwą można by pomyśleć, że spinningowy rower treningowy jest synonimem roweru treningowego. Jednak w przeciwieństwie do rowerów treningowych spinningowe rowery treningowe oferują znacznie bardziej autentyczną symulację jazdy na rowerze, a obciążenie można ustawić znacznie dokładniej. Dlatego są popularnym narzędziem treningowym dla rowerzystów. Przy wyborze dobrze jest wziąć pod uwagę wysokość sylwetki oraz możliwości ustawienia maszyny. Regulacja siodełka i kierownicy w poziomie i pionie gwarantuje wygodne siedzenie dla prawie każdego!

WIOŚLARZE

Połącz grację ruchu z intensywnością!

Największą zaletą wioślarzy jest zaangażowanie całego ciała, w tym mięśni barku i tułowia. To idealna maszyna do cardio, ale poprawia także swoją wytrzymałość! Jednocześnie jednak Twoje ciało nie jest narażone na wstrząsy, ponieważ ruch jest płynny i delikatny dla stawów. Urządzenia te są również idealne dla tych, którzy większość dnia spędzają siedząc przy biurku.

W przypadku wioślarzy decydującym elementem jest przede wszystkim układ hamulcowy, który decyduje o właściwościach maszyny i sposobie regulacji obciążenia. Zalecamy skupienie się na przepływie ruchu i ewentualnym hałasie. Możesz porównać poszczególne układy hamulcowe w osobnym przewodniku. Ważną rolę odgrywa również długość ruchu, zwłaszcza jeśli masz kilka dodatkowych centymetrów.


STEPPERY

Trenuj nogi i spalaj tłuszcz!

Stepper to zaskakująco wydajny trenażer, który symuluje chodzenie po schodach. To intensywne ćwiczenie, zwłaszcza kończyn dolnych, które pomoże efektywnie spalić kalorie. Jednak w przeciwieństwie do zwykłego wchodzenia po schodach, stepper eliminuje nierówności, a tym samym pomaga oszczędzać kolana i kostki. W większości modeli masz również możliwość ustawienia poziomu obciążenia i wysokości stopnia.

Steppery są dostępne w różnych formach, od małych okazjonalnych maszyn do ćwiczeń po wytrzymałe maszyny, na których można polegać. Więc chodzi głównie o to, jaki rodzaj wybrać. Niektóre modele umożliwiają dodatkowe skupienie się na obszarach problematycznych za pomocą ruchu „skrętnego” na boki. Dla wymagających są tzw. schody fitness, które charakteryzują się funkcjonalnością i trwałością profesjonalnych trenażerów.

DOMOWY TRENING, KTÓRY MASZ NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI! NIE ZWLEKAJ I ZNAJDŹ SWÓJ ULUBIONY TRENAŻER: