Do strony głównej

Produkty w porównywarce

Jak wybrać bieżnię?

Jak wybrać bieżnię?

Bieganie jako dyscyplina sportu jest dla człowieka bardzo naturalna i obecnie zyskuje na popularności. Dzięki rosnącej popularności biegania nasze bieżnie cieszą się coraz większą popularnością wśród tych, którzy nie chcą pożegnać się z bieganiem w miesiącach zimowych! Dlatego przedstawiamy kilka wskazówek i porad, które podpowiedzą, jak prawidłowo wybrać bieżnię.

Nie bój się biegać na bieżni

Bieżnie na przestrzeni lat swojego rozwoju przeszły szereg modyfikacji i ulepszeń, dzięki czemu stają się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników. W porównaniu do klasycznego biegania na łonie natury, bieżnia ma zalety domowego zacisza – po prostu nie będziesz mieć wpływu na pogodę, nie musisz radzić sobie z otaczającą Cię sytuacją i możesz zaplanować swój trening na czas, który najbardziej Ci odpowiada. Dodatkowo możesz biegać oglądając swój ulubiony program w telewizji!

Przeznaczenie bieżni

bieżnie domowe – do domowej siłowni i salonu, tańsze, kompaktowe i ciche, idealne do użytku rekreacyjnego jako pomocnik w odchudzaniu i utrzymaniu formy dla całej rodziny
bieżnie klubowe – do siłowni klubowych i hotelowych, z wieloma funkcjami, cechują się wyższą jakością i ceną
bieżnie profesjonalne – dla komercyjnych centrów fitness i siłowni, gdzie przewiduje się praktycznie stałe użytkowanie, spełniają najsurowsze normy europejskie, ale nie posiadają składanej konstrukcji

Silnik, wymiary, nośność i inne parametry

Wewnątrz każdej elektrycznej bieżni inSPORTline zainstalowany jest silnik elektryczny, który napędza pas podczas treningu. Jego wydajność najczęściej podawana jest w HP, czyli w koniach mechanicznych. Bieżnie o mocy 1 - 2 HP przeznaczone są dla raczej szczupłych osób oraz okazjonalnego treningu domowego polegającym na chodzeniu lub średnio szybkim bieganiu. Z drugiej strony bieżnie o wyższej wydajności są już wśród maszyn odpowiednich do cięższych postur, całej rodziny lub codziennego intensywnego treningu. Jeśli obawiasz się, że obowiązuje zasada „im mocniejsza, tym głośniejsza”, to mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Faktem jest, że mocniejsze silniki są ostatecznie mniej hałaśliwe.

Jeśli rozważasz zakup bieżni, jednym z decydujących argumentów dla Ciebie powinna być wielkość bieżni, czyli wielkość powierzchni do biegania. Bieżnie o węższej i krótszej powierzchni do biegania są ponownie bardziej odpowiednie do chodzenia i wolniejszego biegania lub dla użytkowników o niższym wzroście natomiast bieżnie o szerszej (ponad 46 cm) i dłuższej powierzchni do biegania (co najmniej 140 cm) zapewni znacznie większy komfort użytkowania każdemu, niezależnie od proporcji ciała, nawet przy bardzo szybkim biegu.

Kolejnym ważnym argumentem jest nośność bieżni. Maksymalna nośność bieżni powinna być zawsze nieco wyższa niż waga najcięższego ćwiczącego! Jeśli więc Twoja waga to np. 80 kg i zastanawiasz się nad zakupem bieżni o nośności 110 kg, to dobrze. Zdecydowanie nie na odwrót.

Możesz również uatrakcyjnić swój trening biegając pod górę, dlatego większość maszyn ma możliwość przechylania powierzchni do biegania w kilku pozycjach. Regulacja nachylenia odbywa się zwykle elektronicznie, więc wszystko jest bardzo wygodne. Decydującym parametrem przy wyborze bieżni może być zatem maksymalny kąt nachylenia, jaki może zaoferować powierzchnia do biegania.

Bieżnie mierzą prędkość, przebiegnięte kilometry, czas ćwiczeń, niektóre nawet tętno, spalone kalorie i tkankę tłuszczową. Wstępnie ustawione programy z wyborem profilu trasy, który wybierzesz na wyświetlaczu są powszechne. Dzisiaj często oferowana jest możliwość połączenia bieżni ze smartfonem lub tabletem (z technologią inCondi).

Inne funkcje i wyposażenie obejmują bezprzewodowe połączenie paska na klatkę piersiową, gniazdo kabla audio, głośniki i podobne gadżety.

Bieżnia bezsilnikowa

Bieżnie bezsilnikowe stanowią nieco odrębną podkategorię. Działają na zasadzie środka ciężkości działającego na pochyloną płaszczyznę. Bieżnia taka, jak sama nazwa wskazuje, nie ma silnika i napędzasz ją własną masą ciała. Ten rodzaj treningu znacznie różni się od biegania na klasycznej bieżni elektrycznej. Warto wiedzieć, że bieżnie są w zasadzie bardziej symulacją chodzenia pod górę i trenuje się tu raczej chodzenie lub bardzo powolne bieganie, a wszystko zwykle odbywa się trzymając za uchwyty, dzięki czemu można lepiej oprzeć się pasowi. W każdym razie jest to bardzo odpowiednia opcja dla tych z Was, którzy są bliżej tego typu ruchu.

Technologie w bieżniach inSPORTline

Nowoczesne bieżnie inSPORTline posiadają wiele funkcjonalnych „zalet”, które zapewnią niezakłócony trening:

Heart Rate Control

Wyższe modele bieżni oferują technologię HRC, która pozwoli Ci płynnie dostosować tempo treningu do aktualnego tętna. Częścią takiej bieżni jest tzw. pas piersiowy, który podczas treningu można zapiąć wokół klatki piersiowej i w ten sposób bezprzewodowo przechwycić i przekazywać informacje o tętnie do jednostki bieżni. Może wtedy zareagować, gdy tętno przekroczy wymagane wartości, zmniejszając lub wręcz przeciwnie zwiększając obciążenie, w tym przypadku prędkość biegu.

Silent Motion Technology

Dzięki modyfikacjom technologicznym uzyskaliśmy mocne silniki o maksymalnie cichej pracy, zwiększonym efekcie chłodzenia silnika oraz wydłużonej żywotności. Zminimalizowaliśmy hałas bieżni do minimum, dzięki czemu Twój trening jest naprawdę niezakłóconym przeżyciem sportowym.

Shock Absorbing System

Unikalny system amortyzacji powierzchni bieżni za pomocą specjalnych cichych bloków. Dzięki tej technologii bieganie na bieżniach inSPORTline jest znacznie łagodniejsze dla stawów niż klasyczny bieg na świeżym powietrzu. Ponadto uderzenie stóp o bieżnię jest w dużym stopniu tłumione. Technologia jest wykorzystywana w jej modyfikacjach zarówno w tańszych, jak i droższych modelach bieżni.

Easy Fold System

Możesz rozłożyć i złożyć bieżnię inSPORTline jedną ręką! Prosty i skuteczny mechanizm tłokowy pozwala na bardzo łatwe rozkładanie i składanie bieżni, z którym poradzi sobie nawet małe dziecko!

Touch & Run

Staramy się, aby nasze bieżnie oferowały funkcje tam, gdzie naprawdę ich szukasz. Dlatego ważne przyciski funkcyjne do zmiany prędkości lub nachylenia pasa umieściliśmy bezpośrednio w bocznych uchwytach, aby mieć je zawsze pod ręką. Bardziej złożone programy można następnie znaleźć w szybkich opcjach bezpośrednio na głównym panelu sterowania bieżni. Możesz rozpocząć i zakończyć trening jednym przyciskiem.

Obserwuj swoje tętno!

Jeśli chcesz skutecznie i prawidłowo schudnąć, musisz unikać wielu błędów, które mogą zniweczyć Twoje wysiłki. Nie jest pożądane łapanie oddechu i zbliżanie się do punktu wyczerpania podczas ćwiczenia. Eksperci zalecają monitorowanie tętna podczas ćwiczeń i dostosowywanie do niego ćwiczeń.

Jeśli przesadzasz, a twoje serce bije szybciej, twój wysiłek jest w dużej mierze zmarnowany. Twój organizm w tym stanie nie jest w stanie spalać tłuszczów, których rozkład energii jest po prostu powolny dla organizmu przy tak dużym obciążeniu, dlatego szybko sięga po cukry, które są magazynowane w mięśniach i tym samym zaczynając je uszkadzać. Aby utrzymać prawidłowe tętno, możesz skorzystać z programu HRC (Heart Rate Control) lub specjalnych zegarków sportowych, tzw. sporttesterów.

Dlatego, aby skutecznie schudnąć i spalić tkankę tłuszczową, konieczne jest osiągnięcie tzw. optymalnej prędkości. To optymalne tętno dla osoby dorosłej waha się od około 120-145 uderzeń na minutę, w zależności od płci, wieku, wzrostu i wagi każdej osoby. Dlatego zawsze należy obliczać tętno indywidualnie dla każdej osoby!

Bardziej szczegółowe wyjaśnienie i obliczenie tętna znajdziesz w przewodniku „Jak prawidłowo ćwiczyć ze sporttesterem?"

Porównanie bieżni inSPORTline

5 wskazówek, jak wybrać bieżnię

Montaż bieżni

Konserwacja bieżni

Zdobądź bieżnię do swojego domu!


Powiązane artykuły

Zapisz się do newslettera
Newsletter