Strona główna > Potrzebujesz rady? > Jak ćwiczyć na bieżni?

Jak ćwiczyć na bieżni?

Jak prawidłowo ćwiczyć na bieżni?

  • Pierwszym ważnym wymogiem jest posiadanie prawidłowo działającej bieżni!
  • Ważne jest, aby w pełni zapoznać się z funkcjami bieżni - zwłaszcza z instrukcją bezpieczeństwa!
  • Umieść bieżnię zgodnie z zaleceniami producenta, aby zapobiec powstawaniu zagrożenia
  • Nigdy nie używaj bieżni na boso lub w nieodpowiednim obuwiu (szpilki, klapki itp.)

Porady dotyczące ćwiczeń

  • Zaleca się wykonywanie krótkich ćwiczeń rozgrzewających i rozciągających przed rozpoczęciem treningu
  • Możesz wybrać jeden z gotowych programów
  • Zaleca się rozpoczęcie ćwiczenia z niższym ustawieniem oporu
  • Po rozgrzaniu mięśni możesz zwiększyć poziom oporu
  • Pod koniec treningu ponownie zmniejsz oprór, aby rozluźnić mięśnie
  • Czas trwania ćwiczeń jest ważny dla pożądanego efektu – zaczynasz spalać tłuszcz (metabolizm tlenowy) po 20-40 ćwiczeniach
  • FIT - F = częstotliwość ćwiczeń 3-5 razy w tygodniu, I = intensywność ćwiczeń 60-90% maksymalnej częstotliwości tętna, T = czas trwania ćwiczeń 20-60 min
  • Po treningu zaleca się wykonanie kilku ćwiczeń relaksacyjnych, aby uspokoić tętno i rozluźnić mięśnie

Rodzaje bieżni:

Dodatkowe informacje: