Strona główna > Jak prawidłowo ćwiczyć ze sporttesterem?

Jak prawidłowo ćwiczyć ze sporttesterem?

Jak prawidłowo ćwiczyć ze sporttesterem?

We współpracy z naszym zespołem specjalistów przygotowaliśmy dla Państwa poradnik "Jak trenować ze sporttesterem".

Jeślli chcesz skutecznie schudnąć konieczne jest to, aby unikać wielu błędów, które mogą zrujnować nasze wysiłki. Nie można ćwiczyć tak, aby nie móc złapać tchu i być na skraju wytrzymałości. Należy mierzyć tętno. Jeżeli serce bije jak szalone (z częstotliwością 170 lub więcej na minutę) to można mieć pewność, że ćwiczenia nie dadzą prawie nic. Twój organizm nie jest na tym etapie aby spalał tłuszcze. Tylko spala cukry, a nawet jeśli ich zabraknie w organiźmie, jest w stanie zacząć spalać mięśnie.

Aby skutecznie schudnąć, tak aby spalić tłuszcz, należy ćwiczyć w ten sposób aby nasz oddech podczas ćwiczeń o długości ponad 20 minut był jak najbardziej umiarkowany. Optymalna częstotliwość uderzeń mieści się gdzieś od 120 do145 uderzeń w zależności od płci, wieku, wzrostu i wagi ciała. Konieczne jest zatem, aby mierzyć tętno indywidualnie.

___________________________________________________________________________

Obliczanie optymalnej TF:

Musicie znać minimalne i maksymalne tętno (TFmax i TFmin). Maksymalne tętno zyskamy według wzoru 220-(nasz aktualny wiek). Minimalny TF otrzymamy poprzez pomiar naszego tętna na nadgarstku w stanie odpoczynku. W tym celu połóż się na około 5 minut na plecach, tak aby leżeć w całkowitym spoczynku i nie reagować na otaczające bodźce. Po 5 minutach  zmień miejsce mierzenia np. na tętnicę szyjną. Otrzymana wartość będzie ilością bicia serca na minutę, zatem TFmin. Poprzez odjęcie TFmax-TFmin otrzymamy zakres tętna TR.


Twoje optymalne tętno do utraty wagi oblicza się w ten sposób: 
TR * 0,6 + TFmin


Np: Gdy w moim wieku 32 lat mój TFmin wynosi 70 uderzeń/minutę, to optymalna TF będzie wynosiło 141 uderzeń na minutę. Według wzoru:
(((220 - 32) - 70) * 0,6) + 70 = 140,8

___________________________________________________________________________

Tylko stała kontrola tętna podczas ćwiczeń pomaga osiągnąć pożądane efekty i znaczną poprawę sprawności fizycznej. 

Korzystanie ze sporttestera podczas takiej aktywności fizycznej jak jazda na rowerze czy rolkach, pozwala mieć tętno pod kontrolą. Sporttester zawiera zazwyczaj pas piersiowy, który stale bezprzewodowo przesyła mierzoną wartość tętna, może również wydawać dźwięki w zależności czy mamy obniżyć czy utrzymać wartość tętna.

W rzeczywistości wygląda to tak, że jeżeli zdarzy się taka sytuacja, gdy będziemy jeździć na rowerze albo na rolkach, a przekroczymy swoją wartość tętna, to sporttester będzie starał się utrzymywać nas w strefie optymalnego tętna za pomocą alarmu dźwiękowego. Utrzymając optymalne tętno efektywnie spalimy niechciane tłuszcze, zwiększając tym samym ogólną kondycję fizyczną.

Należy również zauważyć, że sporttester przeznaczony jest nie tylko do utraty wagi podczas ćwiczeń na  stanowiskach do ćwiczeń czy bieżni, na orbitrekach, na rowerach stacjonarnych lub na VibroGym. Korzystanie ze sporttesteru jest przydatne również podczas jazdy na łyżwach, chodząc z kijkami Nordic Walking, jeżdząc na rowerze lub na hulajnodze a także podczas innych ćwiczeń na zewnątrz w cieplejszych miesiącach lata.

Dla porównania, jeśli ćwiczysz przez godzinę na bieżni, spalanie kalorii wynosi około 1.700 kJ. Jeśli jeździsz w takim samym czasie na in-line rolkach możesz osiągnąć wydajność spalania 2.500 kJ.

Jest to idealne urządzenie wtedy gdy wykonujesz ćwiczenia aerobowe (bieganie, jazda na rowerze lub rolkach) oraz ćwiczenia wzmacniające z użyciem sprzętu fitness. Prowadzi to do systematycznego i najbardziej optymalnego wzmacniania mięśni wszystkich partii ciała oraz do skutecznego spalania tkanki tłuszczowej.