Strona główna > Potrzebujesz rady? > Jak wybrać hantle?

Jak wybrać hantle?

 

Hantle jednoręczne to sprzęt fitness niezbędny zarówno do treningu domowego, jak i zawodowego. Hantle to uniwersalne narzędzie - pomoże ci ćwiczyć wszystkie grupy mięśni. Tutaj powiemy Ci, jak znaleźć taki, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

 

Jak vybrat činky

Rodzaj hantli

W zależności od rodzaju dzielimy hantle na dwie kategorie - hantle regulowane i hantle stałe (o stałej masie). Hantle o regulowanym ciężarze nadają się głównie do domowych siłowni. Pamiętaj o średnicy pręta, na wypadek gdybyś chciał użyć obciążników ze sztangą lub maszyną treningową. Z drugiej strony hantle o stałej wadze są idealne do publicznych siłowni, klubów i centrów fitness (gdzie ćwiczą grupy osób). W zależności od rodzaju hantli wybierz między:

  • Hantle regulowane – szybka regulacja ciężaru pozwala użytkownikom na wszystkich poziomach sprawności fizycznej wykonywać wiele rodzajów ćwiczeń. Zakres ciężaru każdego hantla jest opisany (tj. 3-18 kg). Regulowany zestaw hantli składa się z talerzy o różnej gramaturze, drążków i zacisków bezpieczeństwa. Średnica pręta i otwory płytki obciążnika muszą być zawsze takie same (tj. 30 mm).
  • Hantle stałe – o stałej masie (w zakresie od 2 do 60 kg). Ich zaletą jest ergonomicznie ukształtowany uchwyt i antypoślizgowe rowkowanie. Do tej kategorii należą hantle Vin-Bell i Ketlebel lub hantle piankowe do stosowania w wodzie.
  • Hantle do aerobiku – do biegania, Fitbox i innych sportów - o stałej wadze (od 0,5 do 3 kg), dla bardziej efektywnego ćwiczenia. Zazwyczaj są sprzedawane w parach.
  • Zestawy hantli – ta kategoria obejmuje chromowane, sześciokątne, stalowe, gumowe i poliuretanowe hantle (które można kupić w celu wykonania zestawu).

Materiał na hantle

Hantle metalowe (stalowe) są zwykle powlekane chromem, plastikiem lub winylem, podczas gdy najczęściej są wypełnione stalą lub cementem. Chromowane hantle są lepsze niż plastikowe, nawet do użytku domowego. Gumowane hantle tłumią ewentualny hałas i pochłaniają uderzenia. Wybierając hantle, ważną rolę odgrywa również design (tj. Specjalnie zaprojektowane plastikowe płyty z wypełnieniem cementowym, jasnozielone hantle aerobowe itp.).

Waga hantli

Lżejsze hantle są, ogólnie rzecz biorąc, najbardziej odpowiednie dla kobiet próbujących wyrzeźbić sylwetkę, podczas gdy cięższe hantle najlepiej służą mężczyznom budującym masę mięśniową i podnoszącym ich siłę.
Jeśli jesteś początkującym lub średnio zaawansowanym użytkownikiem, najlepszą opcją będzie zestaw hantli jednoręcznych o maksymalnym obciążeniu 5-10 kg na hantle. Niestety, początkujący często przeceniają siebie i kładą zbyt duży nacisk na plecy przy zbyt dużym obciążeniu bez prawidłowego wykonania zestawu ćwiczeń.
Możesz zacząć trenować swoją siłę w dowolnym momencie - wybierz między regulowanymi hantlami, niedrogimi kolorowymi hantlami do treningu fitness lub zestawem hantli i obciążników.

Jednoruční činky

Jak wybrać sztangę?

Sztanga pomoże Ci ćwiczyć głównie biceps, triceps, mięśnie naramienne i mięśnie klatki piersiowej. Jest to niezbędne narzędzie do treningu domowego i zawodowego. Dla początkujących wystarczy sztanga o maksymalnym obciążeniu 15-20 kg.
A jak samemu wybrać sztangę? Najbardziej poszukiwanymi produktami są zestawy sztang lub wypełnione wodą torby treningowe, które zapewniają doskonały trening, a nie tylko w pobliżu wody. Bardzo popularne są także hantle wielofunkcyjne w kształcie kija baseballowego. Możesz je używać zarówno w domu, jak i na zewnątrz.

Rodzaje sztang

  • Regulowany zestaw sztangi - pozwala szybko zmienić wagę sztangi, na przykład w zakresie 3-50 kg. Jeden zestaw zwykle zawiera tabliczki obciążeniowe o różnej masie, pręty i zaciski bezpieczeństwa. Średnica pręta i otwór na płytkę obciążnika muszą być zawsze takie same (na przykład 30 mm). Możesz złożyć sztangę samodzielnie, z osobno zakupionych sztang, obciążników i zacisków. Do regularnego podnoszenia ciężarów w domu zwykle stosuje się pręty o długości 160 lub 180 cm i długości 30 mm (sprawdź odległość między prętami na stojaku na sztangę). Idealne ciężarki są wykonane ze stali z chromowaną powłoką. Jednak płyty obciążone tworzywem cementowym są tańsze, a także trwałe. Sztanga olimpijska zapewniają najwyższą jakość.
  • Torba z uchwytami - o stałym ciężarze, wypełniona miękką pianką i piaskiem. Pozwala ćwiczyć wszystkie grupy mięśni. Dostępne są również torby do napełniania.
  • Worek zasilany wodą - wypełniony wodą do podanej maksymalnej masy.
  • Hantle dwuręczne w kształcie kija baseballowego (Clubbell ) - wielofunkcyjne akcesorium treningowe o stałej masie. Dzięki wysokiej jakości materiałowi ma długą żywotność.

Wybierz odpowieni sprzęt w zaciszu własnego domu

W naszym sklepie internetowym znajdziesz standardowe hantle i sztangi, ciężarki i obciążenia, sztangi do podnoszenia ciężarów, hantle dla dzieci, stojaki i wszystko do treningu kobiet z hantlami. Wszystkie akcesoria treningowe są wykonane zgodnie z najwyższymi standardami europejskimi. Oprócz opisów produktów możesz skorzystać z naszego systemu LiveSale, aby dowiedzieć się więcej o produktach, którymi jesteś zainteresowany. Z przyjemnością Ci pomożemy.

Nakládací činky

Wskazówki dotyczące wybierania gryfów i obciążników

Aby skutecznie ćwiczyć górną połowę ciała, możesz złożyć własną regulowaną hantlę lub sztangę, aby idealnie dopasować do swoich potrzeb. W tym celu oferujemy sztangi, obciążniki i inne akcesoria. Dowiedzmy się o nich nieco więcej.
Bardzo ważne jest, aby średnica płyty obciążającej odpowiadała średnicy pręta. Na przykład, jeśli masz pręt o średnicy 50 mm, zastosowana płyta obciążnika musi mieć również otwory o średnicy 50 mm.

Główne kryteria przy wyborze prętów (gryfów)

  • Materiał - sztangę poddaje się dużym obciążeniom podczas podnoszenia ciężarów, dlatego musi być wykonana z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Gryfy olimpijskie mogą przenosić większy ładunek niż zwykłe gryfy.
  • Długość gryfu - do regularnego podnoszenia ciężarów zwykle stosuje się gryfy o długości 160 lub 180 cm. W przypadku wyciskania na ławce należy wybrać gryf zgodnie z odległością między dwoma prętami na stojaku. Najpopularniejszym gryfem jest 180 cm, ale czasem musi być dłuższy. Specyfikacje stojaków do wyciskania na ławce inSPORTline znajdują się w ich opisie produktu. Hantle są krótsze (35 lub 40 cm).
  • Średnica pręta (grubość) - średnica wynosi zwykle 25, 30 lub 50 mm. Drążki do użytku domowego mają zwykle średnicę 30 mm, drążki do siłowni i centrów fitness mają średnicę 50 mm. Otwory w wybranych płytach obciążeniowych muszą odpowiadać średnicy pręta.
  • Kształt gryfu - do ćwiczeń na bicepsach stojących lub na wyciskaniu na ławce wybierz klasyczny pręt prosty. Gryfy łamane (tj. Typ RZ) służą do tonizowania tricepsów i skupiania się na oddzielnych obszarach mięśniowych.
  • Mocowanie obciążeń - zaciski sprężynowe lub gwintowanie (gwintowanie zapewnia lepsze mocowanie, ale przykręcenie płytek jest procesem czasochłonnym). Przeglądaj wszystkie  zaciski do gryfów, sztangi.

Jak wybrac obciążniki?

Obciążnik jest niezbędnym elementem każdej hantli lub sztangi.

  • Rodzaje obciążników - oferujemy gumowane obciążniki, uniwersalne stalowe płyty, a nawet płyty ze specjalną powłoką winylową. Możesz wybierać spośród płyt o średnicy 25, 30 i 50 mm o różnych gramaturach i kolorach . Ulepszony wariant to obciążniki z uchwytami. Popularne wśród naszych klientów są praktyczne i niedrogie zestawy obciążników (najbardziej poszukiwany jest zestaw obciążników inSPORTline CEM 2 x 1,25 - 15 kg). Specjalne talerze ERGO z uchwytami mogą być również używane jako hantle jedno- lub oburęczne do tonowania bicepsów lub tricepsów.
  • Wypełnianie - płyty obciążające można wypełnić cementem lub stalą . Oba typy są bardzo trwałe, ale zaletą płyt cementowych z powłoką z tworzywa sztucznego jest ich znacznie niższa cena. Do celów domowej siłowni są one bardziej niż odpowiednie.

Jeśli hantle, ciężarki i sztangi nadal gromadzą się w domu, kup specjalny stojak do ich przechowywania. W ten sposób będziesz mieć wszystko, czego potrzebujesz do ćwiczeń z hantlami w jednym miejscu.