Do strony głównej

Produkty w porównywarce

Jak wybrać odpowiednie obciążenie na gryf?

Jak wybrać odpowiednie obciążenie na gryf?

Jeśli już zdecydowałeś, który gryf chcesz zakupić, wybór samych obciążeń powinien być prostą sprawą. W końcu dobrze jest dowiedzieć się, jakie opcje są dla Ciebie dostępne. Jeśli okaże się, że jeden rodzaj talerzy jest dla ciebie lepszy niż wszystkie inne, masz możliwość zakupu całego zestawu po obniżonej cenie!

Średnica otworu

  • 50 mm – Tak zwane obciążenia olimpijskie nadają się do gryfów o średnicy osi 50 mm. Są zwykle używane w środowisku zawodowym.
  • 30 mm – Niezależnie od tego, czy używasz ich na sztangach, czy jako ciężarków do maszyn do treningu siłowego, talerze 30 mm są standardem w treningu siłowym w domu.
  • 25 mm – Obciążenia o najmniejszej możliwej średnicy otworu nie są już używane bardzo często, jednak nadal możemy je spotkać, zwłaszcza przy sprzęcie domowym.

Materiał

  • Stal – Najlepiej sprawdzają się solidne i trwałe tarcze wykonane z wysokiej jakości stali. Ponieważ są zwykle gumowane, możesz bezpiecznie je obsługiwać bez ryzyka ich uszkodzenia lub obszaru treningowego.
  • Żeliwo – Tarcze żeliwne są mocne i wytrzymałe, ale nie mają wykończenia powierzchni. Wykonane są ze stopu żelaza, więc nieostrożne obchodzenie się z nimi może łatwo uszkodzić np. podłogę.
  • Cement – Tarcze wypełnione cementem są opłacalne, ale należy zachować ostrożność. Mogą zostać uszkodzone przez nieostrożne obchodzenie się, nawet jeśli są pokryte ochronną warstwą z tworzywa sztucznego.

Wykończenie powierzchni

  • Guma – Wysokiej jakości obróbka powierzchni, która tłumi nie tylko wstrząsy, ale także hałas uderzeniowy. Dodatkowo gumowe talerze są bardziej odporne na zużycie.
  • Tworzywo sztuczne – Plastikowa powierzchnia służy jako ochrona obciążenia przed wpływami zewnętrznymi oraz element zabezpieczający podczas przechowywania.

 

Dowiedz się więcej o treningu siłowym:


Powiązane artykuły

Zapisz się do newslettera
Newsletter