Strona główna > Potrzebujesz rady? > Zbuduj własną sztangę

Zbuduj własną sztangę

Zbuduj własną sztangę

Chciałbyś mieć własną sztangę w domu? Doradzimy Ci!

InSPORTline oferuje naprawdę szeroki wybór wszelkiego rodzaju gryfów, obciążeń i akcesoriów, dzięki czemu każdy może coś wybrać. Dwuręczne gryfy mogą różnić się kilkoma parametrami, takimi jak długość osi, grubość osi, ponadto w zależności od rodzaju mocowania samych dysków lub w zależności od krzywizny (kształtu) gryfu.

Prawidłowa długość osi jest podstawą

W zależności od rodzaju zastosowania sztangi, wybierz odpowiednią długość gryfu. Do ogólnego podnoszenia ciężarów można użyć 160 lub 180 cm. Innym przypadkiem jest użycie sztangi do wyciskania na określonej ławce, która zawiera drążki do trzymania sztangi. W takim przypadku musisz znać zewnętrzne odstępy tych stojaków i dostosować sztangę do tego odstępu. W takich przypadkach najczęściej używany jest gryf o długości 180 cm, ale zdarzają się również przypadki, w których należy uzyskać dłuższą oś. Jeśli zdecydujesz się na zakup gryfów w połączeniu z ławkami pod sztangę inSPORTline, znajdziesz rozstaw prętów pionowych dla każdej ławki, którą oferujemy.

Grubość 30 czy 50 mm?

W ofercie gryfów inSPORTline znajdziemy pręty o grubości 30 i 50 mm. Gryfy o grubości 30 mm są zwykle używane do normalnego użytku domowego, a w warunkach profesjonalnych zwykle stosuje się gryfy o grubości 50 mm . 
Nie ma znaczenia, którą grubość gryfu wybierzesz, tylko potrzeba dalszego dostosowania wyboru samych tarcz.

Jaki rodzaj mocowania obciążenia?

Gryfy inSPORTline oferują dwa podstawowe systemy mocowania obciążeń. Pierwszą metodą jest zamocowanie tarcz za pomocą zacisku sprężynowego. Ta metoda jest korzystna ze względu na niższy koszt i szybkość obsługi tarcz. Przez zwykłe naciśnięcie zacisk jest otwierany i ściągany z osi - obsługa tarcz jest zatem stosunkowo szybka. Druga metoda to gwintowane mocowanie. Ta metoda jest korzystna ze względu na wysoką wytrzymałość, niewielką wadą jest nieco dłuższy czas wymagany w przypadku obsługi obciążeń, gdy zawsze konieczne jest całkowite odkręcenie zacisku, a następnie ponowne jego przykręcenie.

Gryf prosty czy łamany?

Jeśli zdecydujesz się uzyskać sztangę, której chcesz użyć do ćwiczenia bicepsu lub do wyciskania na ławce podczas leżenia, powinieneś wybrać klasyczny gryf prosty bez zakrzywienia. I odwrotnie, gryfy łamane (np. Typ RZ) są odpowiednie do bardziej szczegółowych ćwiczeń, takich jak ćwiczenia wzmacniające triceps itp.

Rodzaje obciążeń:

Gama tarcz inSPORTline obejmuje kilka rodzajów różniących się parametrami. Pod względem materiału obciążenia są podzielone na stal i cement. Tarcze stalowe, jak sama nazwa wskazuje, są wykonane ze stali i dlatego są bardzo popularne w komercyjnych i niekomercyjnych sferach ze względu na ich wysoką trwałość. Często można je dodatkowo pokryć zmiękczoną warstwą winylu lub powłoką gumową. Natomiast tarcze cementowe to dyski wykonane z tłoczonego cementu, który jest pokryty bardzo sztywnym plastikowym szkieletem, który zapewnia 100% stabilność wymiarową. Zaletą tarcz cementowych jest znacznie niższa cena zakupu. Dla tych z Was, którzy nigdy nie spotkali się z tarczami cementowymi, należy dodać, że sama płyta cementowa jest dziś absolutnie twarda, mocna i bardzo popularna do ćwiczeń w domu. Istnieją również tarcze z wewnętrznymi otworami na dłonie, które można stosować osobno jako hantle jednoręczne lub dwuręczne do wzmacniania bicepsów i tricepsów. Tarcze te nazywane są ERGO i mogą być wykonane ze stali lub cementu.