Strona główna > Jak wybrać odpowiedni atlas?

Jak wybrać odpowiedni atlas?

Atlas do ćwiczeń to wielofunkcyjny przyrząd treningowy, który jest kombinacją ławki, wyciągów do podnoszenia, drążków oraz rozpiętek. Jest praktycznym urządzniem, który zapewnia pełny trening całego ciała. Ze względu na możliwość zmiany obciążenia, całe urządzenie można dostosować do własnych potrzeb. Nawet jeśli jesteś początkującym, atlas do ćwiczeń będzie odpowiednim sprzętem dla ciebie.

Konstrukcja stanowiska do ćwiczeń

Atlas do ćwiczeń jest wszechstronnym urządzeniem, które składa się z ławki z oparciem z możliwością pozycjonowania. Warto zwrócić uwagę na materiały z których został stworzony wyciąg i drążki, jak i również wałki oraz łożyska.

Rozróżniamy poszczególne stanowiska do ćwiczeń:

  • jednostanowiskowy – przeznaczony do użytkowania w siłowni domowej, jak i profesjonalnej
  • wielostanowiskowy – umożliwia ćwiczenie kilku osobom jednocześnie, a dodatkowo posiada możliwość rehabilitacji

Rodzaje stanowisk do ćwiczeń

  • Stanowisko do podnoszenia sztangi – umożliwia trening górnych partii ciała
  • Kombinacja ławki i stanowiska do podnoszenia sztangi  – umożliwia skuteczne wzmocnienie górnej i dolnej partii ciała. Urządzenie posiada wyciąg, który umożliwia efektywny trening mięśni czworobocznych, biecpesu oraz tricepsu.
  • Adapter na nogi – szeroka gama ćwiczeń wzmacniających mięśnie nóg

Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie wyciągu oraz urządzenia do ćwiczeń mięśni nóg. Dzięki czemu można zrobić tygodniowy "trening fitness" - trening wszystkich mięśni górnej i dolnej partii ciała.

Kluczowy parametr: maksymalne obciążenie stanowiska

Możliwy jest wybór wielu modeli stanowisk do ćwiczeń o obciążeniu od 130-150 kg (dla wysokich sportowców o wzroście 2m i wzwyż). Potwierdzenia producenta zapewniają wysoką stabilność i komfort ćwiczeń. Ma to na celu zapobiegać niepotrzebnym kontuzjom.

Generalnie im droższe stanowisko do ćwiczeń tym lepsza ergonomia i zakres ruchu. Siłownie hotelowe i publiczne powinny zainwestować w bardziej wytrzymałe konstrukcje atlasów, ale nawet w przypadku intensywnego treningu domowego warto zainwestować w solidne stanowisko do pracy.

Czy masz wystarczająco dużo miejsca na stworzenie siłowni?

Na stworzenie siłowni należy znaleźć około 3 m długości i 2,5 m wysokości. Przed stworzeniem siłowni należy rozważyć czy zależy nam na wzmocnieniu górnej partii ciała czy też dolnej. Dostępne są także uniwersalne stanowiska do ćwiczeń stworzone do użytkowania na ograniczonych przestrzeniach.

6 głównych kryteriów

  1. Przeznaczenie użytkowania
  2. Nośność
  3. Wymiary i możliwość składania
  4. Cena w stosunku do jakości
  5. Servis i montaż
  6. Długość gwarancji

100 ćwiczeń na atlasie

To urządzenie jest odpowiednie dla początkujących jak i zarówno dla zaawansowanych użytkowników. Można na nim wykonywać ponad 100 ćwiczeń

  • wzmocnienie mięśni brzucha
  • wzmocnienie dolnych i górnych partii ciała
  • wzmocnienie bicepsu i tricepsu
  • wzmocnienie mięśni piersiowych (motylki)
  • ćwiczenia przed ciałem i za ciałem
  • symulacja wioślarstwa
  • steppery z regulacją obciążenia
  • wzmocnienie mięśni nóg

Wzmocnienie poszczególnych grup mięśni:

  • kończyny górne – bicepsy i tricepsy
  • kończyny dolne – wzmocnienie mięśni nóg
  • klatka piersiowa i plecy – wzmocnienie za pomocą wyciągu
  • ramiona – wzmocnienie za pomocą symulatorów wiosłowania i wyciągu
  • brzuch – wzmocnienie poprzez wykonywanie brzuszków

Stanowisko do ćwiczeń - podstawa wyposażenia każdej siłowni

Przy wyborze odpowiedniego atlasu należy skupić się także na komforcie użytkowania oraz estetyce wykonania. Dzięki oryginalnemu wzornictwu, stanowisko do ćwiczeń może z łatwością wkomponować się nawet w pokój nastolatka. Przy wyborze odpowiedniego sprzętu niezwykle pomocne są także opinie użytkowników.

Czy już zdecydowałeś się na zakup stanowiska do ćwiczeń? Dobry wybór! To wszechstronne urządzenie przyczynia się także do poprawy stanu zdrowia oraz do poprawy ogólnej sprawności fizycznej.