Do strony głównej

Produkty w porównywarce

Jak wybrać rower stacjonarny?

Jak wybrać rower stacjonarny?

Rower stacjonarny jest tradycyjnym i sprawdzonym urządzeniem treningowym służącym do wzmacniania ud, pośladków i łydek. Regularne ćwiczenia na rowerze stacjonarnym kształtują charakter, wpływają na poprawę sprawności fizycznej i wspomagają odchudzanie.

Nie musicie chodzić na siłownię lub do centrum fitness - wystarczy jazda na rowerze stacjonarnym w domu. Jeden z użytkowników ujął to w ten sposób: "Dla osób prowadzących siedzący tryb pracy, ćwiczenie na rowerze stacjonarnym jest fantastycznym rozwiązaniem. Są także odpowiednie dla ludzi starszych lub z nadwagą, ułatwia też życie mam, ponieważ mogą ćwiczyć i cały czas mieć na oku swoje dzieci. Dzięki temu nie muszą rezygnować z ćwiczeń".

Podstawowe porady i wskazówki dotyczące wyboru roweru stacjonarnego

  • Przed wyborem, należy rozważyć, kto i jak często będzie korzystał z roweru. Czy będą to ćwiczenia rekreacyjne czy może rehabilitacyjne, czy będą z roweru korzystać profesjonaliści, osoby starsze lub chore, a może większa grupa osób (cała rodzina)? 
  • Rozważmy także wagę i wzrost użytkownika (należy przestrzegać zalecanej maksymalnej nośności). Osoby, które będą często korzystały z roweru powinny wybrać model o najwyższej jakości.
  • Ważna jest też jakość i wyprofilowanie siodełka. Należy skoncentrować się na anatomicznej konstrukcji oraz na tworzywie, z którego zostało stworzone.

Wybierz swój typ roweru

Zapłać dodatkowo za lepszy sprzęt i większą ilość funkcji

Jeżeli jesteś wymagającym użytkownikiem, wybierz droższe rowery (możesz skorzystać z promocji i zniżek). Są elektronicznie sterowane, mają cięższe koło zamachowe, większą nośność i pas piersiowy, w celu uzyskania bardziej efektywnego treningu.

Połącz się ze swoim tabletem lub smartfonem, jedź i baw się dobrze!

Niektóre modele są przystosowane do połączenia ze smartfonem lub tabletem, który sprawi, że żadne ćwiczenie nie będzie już nudą! W jednej chwili znajdziesz się w najróżniejszych miejscach na całym świecie - koniecznie wypróbuj rowery treningowe z funkcją inCondi

Rynek oferuje również solidne poziome rowery treningowe tzw. recumbenty. Siedząc na nich można się wygodnie opierać trzymając nogi przed sobą. Dodatkowo łatwiej jest na niego wsiąść, zazwyczaj nie trzeba pokonywać wysokich progów. Urządzenia te są idealne dla ludzi z bólem pleców, zaburzoną zdolnością utrzymywania równowagi, a także dla ludzi z nadwagą lub jako maszyna do rekonwalescencji po kontuzji i powrotu do pierwotnej kondycji fizycznej.

Jakie parametry należy wziąć pod uwagę przy wyborze rowera stacjonarnego?

  • Układ hamowania – zazwyczaj magnetyczny, zapewnia płynną i cichą pracę. Nieco lepszy jest indukcyjny układ (elektromagnetyczny) hamowania.
  • Rama – należy przestrzegać zalecanego obciążenia (ciężar i wzrost użytkownika), konstrukcja i ergonomia. Maksymalna nośność rowera zawsze powinna być nieco większa niż waga użytkownika.
  • Koło zamachowe – od 4 do 10 kg. Prawidłowa waga jest ważna dla jakości i intensywności treningu. Cięższe koła zapewniają gładszą i bardziej płynną pracę, a tym samym bardziej efektywny trening. 
  • Łożyska– mechaniczne łożyska gwarantują gładką i cichą pracę.
  • Siodełko bardziej preferowane są wyprofilowane siodełka z żelem (nieprawdą jest, że im wyższe siodełko tym bardziej komfortowy trening). Ważna jest także możliwość regulacji wysokości siodełka w rowerze.
  • Kierownica – regulacja jest standardem. Prawidłowe ustawienie kierownicy jest konieczne do wygodnego i efektywnego treningu.
  • Pedały – norma balansowania (wyważenia) z paskami dla bezpiecznego i efektywnego treningu.
  • Korby - zazwyczaj są trzyczęściowe (jak u roweru).
  • Komputer i czujniki tętna – prosty komputer jest teraz częścią każdego roweru. Mierzy prędkość, dystans i czas ćwiczeń. Profesjonalne rowery mierzą także tętno, spalone kalorie, profile trasy i tym podobne.

Co jeszcze może cię zainteresować przy wyborze roweru?

  • Cicha praca, kółka transportowe, nóżki regulacyjne w celu zniwelowanie nierówności podłogi.
  • Inne funkcje – profesjonalne urządzenia pozwalają podłączyć pas piersiowy i dostosować szybkość tętna osoby, pomiar tkanki tłuszczowej, dostosować programy treningowe. Posiadają także czujniki wbudowane w uchwytach i wiele innych podobnych ulepszeń.
  • Gwarancja, serwis i części zamienne – dużym plusem jest możliwość montażu i serwisowania urządzenia

Wybierz swój rower treningowy

Zapisz się do newslettera
Newsletter