Strona główna > Jak wybrać stół do masażu?

Jak wybrać stół do masażu?

Masaż jest najstarszą formą terapii, która ma doskonałe właściwości regenerujące. Leczy rany, łagodzi ból, niweluje stres, poprawia krążenie krwii i pozbywa się napięcia mięśni.

Jak wybrać stół do masażu?

 

Jaki stół do masażu wybrać?

Przy wyborze stołu do masażu należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Najbardziej istotne parametry to: wymiary, nośność, możliwość pozycjonowania, a także materiał. Dla każdego łóżka istnieje szereg dostępnych dodatków, dzięki czemu masaż staje się bardziej efektywny.

Składany stół
Jeżeli chcesz wykonywać tylko masaż, to korzystniej będzie kupić składany stół do masażu, który można łatwo spakować i przenieść do klienta. Mając minimalne wymiary łóżka można go schować za szafą lub pod łózkiem. W przypadku rehabilitacji lepiej sprawdzą się stoły z solidną konstrukcją, która nie ma możliwości składania.


Dwuczęściowe czy trzyczęściowe krzesło?
Krzesło trzyczęściowe pozwala na lepsze wypozycjonowanie trzeciej części, dzięki której możemy lepiej dostosować pozycję masowanej osoby. W przypadku krzeseł dwuczęściowych, trzecią część mogą zastąpić różnorodne akcesoria do masażu.


Drewniana czy metalowa konstrukcja?
W przypadku drewnianych stołów do masażu, ważne jest aby nie były one wystawiane na działanie wilgoci i dużych zmian temperatury, ponieważ te czynniki wpływają niszcząco na całą konstrukcję. Kupno stołu o drewnianej konstrukcji nie będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy go użytkować w saunie, łaźni parowej itp. Błędnym myśleniem jest, że drewniana konstrukcja stołu jest mniej trwała od metalowej konstrukcji.


Jaka szerokość stołu do masażu?
Przy wyborze szerokości nieprawdziwe jest stwierdzenie, że "im szerszy tym lepszy". Dlatego ważne jest, aby zwrócić uwagę na ten parametr. Gdy wybierzemy szersze krzesło, to musimy się liczyć z tym, że będzie nieco trudniej masować, ponieważ wtedy osoba jest dalej od nas. Szerokość 70 cm okazała się najbardziej idealna. Jednakże wszystko zależy od wysokości osoby masującej. Jeżeli mierzysz mniej niż 165 cm, nie powinieneś wybierać szerszego kszesła niż 70 cm.


Na jakiej wysokości masujesz?
Jednym z ważniejszych parametrów jest możliwość regulacji wysokości krzesła. Wszystkie nasze stoły do masażu mają możliwość regulacji, tak aby można było ustawić optymalną wysokość. A jaka jest optymalna wysokość? Zgodnie z ogólną zasadą, jeśli stoisz bokiem do stołu, to palce powinny dotykać stołu bez schylania. Wszystko zależy od umiejętności i sposobu szkolenia, ale zazwyczaj masażysta stara się wykonywać masaż wykorzystując ciężar własnego ciała, a można to robić tylko w przypadku, gdy dana osoba znajduje się na tyle nisko, aby nie sprawiało to problemu.


O czym należy pamiętać przy wyborze?
Przy wyborze odpowiedniego stołu, upewnij się jaka jest jego maksymalna nośność. Powinna ona wynosić co najmniej 200 kg, ponieważ jak już wspomniano powyżej, masażysta używa ciężaru własnego ciała. Co do długości, to w tym przypadku obowiązuje zasada, że "im dłuższy stół tym lepszy". Minimalna długość powinna wynosić od 180 cm do 190 cm. Dużą zaletą jest również możliwość ciągłej regulacji zagłówka i podłokietników.

Akcesoria do masażu


Akcesoria do masażu stanowią integralną część każdego masażu. Sprawiają one, że masaż jest bardziej komfortowy i przyjemny.

W przypadku masażu najważniejsze są olejki, kremy, żele lub oliwki, które uskuteczniają masaż. Istnieje wiele technik masażu, które są wolne od olejków, jednakże wtedy najczęściej są wykorzystywane inne akcesoria. Bardzo ważne jest odpowiednie podparcie części ciała, które masujemy, tak aby uniknąć leżenia w złej pozycji. Często są także stosowane kamienie, stemple, bańki, wałki czy też świece zapachowe. Wszystkie te akcesoria sprawiają, że masaż jest jeszcze przyjemniejszy.



Jakich technik masowania używać?

Każdy uczestnik kursu przyznaje, że technik masowania jest kilkadziesiąt. Sposób masowania każdej części ciała można przeprowadzać na różne sposoby.

1. Początkowe tarcie
Wykonywane na dużych obszarach przy stosunkowo małym nacisku na płaskich dłoniach. Stosowanie olejków zmniejsza siłę tarcia zapewniając bardziej komfortowy masaż poprzez odpowiedni poślizg dłoni. Działanie: pobudza układ limfatyczny, poprawia krążenie krwi, zmniejsza napięcie mięśniowe.

2. Ugniatanie
Dotyk dłoni ma być dokładny i skoncentrowany na poszczególnych partiach ciała. Działanie: masaż głębszych mięśni, lepsza przemiana materii.

3. Pocieranie
Wykonywanie na mniejszych obszarach ciała m.in. wokół stawów, stóp, dłoni. Działanie: skuteczne niwelowanie stresu i łagodzenie bólu.

4. Pulsujące uderzenia
Szybkie i krótkie uderzenia poszczególnych partii ciała. Można wykonywać masaż poprzez doskonale znane "siekanie" zewnętrzą stroną dłoni. Działanie: niwelowanie stresu, wywołanie uczucia ciepła, odprężenie.

5. Potrząsanie
Zapewnia maksymalną relaksację i szybkie ruchy na boki. Wibracje działają uspokajająco i odprężająco.

6. Końcowe tarcie
Masaż powtarzamy w ten sam sposób co tarcie początkowe.

Przykład wykonywania masażu:

Wieloletnie doświadczenie pokazało nam, że należy rozpoczynać masowanie od leżenia na brzuchu i masażu pleców, powoli przechodząc od kończyn dolnych, przez klatkę piersiową aż do kończyn górnych.

początkowe tarcie
ruchy wykonywane dłonią (płaska dłoń i palce), przesuwając w górę i w dół, stojąc z boku
ugniatanie faliste ruchy masowania
pocieranie pocieranie czterema palcami, ośmioma, kciukiem lub pięścią, pocieranie obszaru między żebrami
pulsujące uderzenia
uderzenia zewnętrzną stroną dłoni
potrząsanie łączy się z poprzednim etapem masażu
pocieranie końcowe
płaska dłoń (masaż na małych partiach mięśni)