Strona główna > Jak wybrać sprzęt fitness?

Jak wybrać sprzęt fitness?

Urządzenia do ćwiczeń są podstawą wyposażenia każdej siłowni - profesjonalnej i domowej. 
Dzięki rozwojowi domowej siłowni oszczędzisz czas spędzony w siłowni i będziesz mógł cieszyć się prywatnością podczas wysiłku, elastycznością czasu i czystym przyjaznym środowiskiem.

Wybierając sprzęt fitness, trzeba się zastanowić jakim miejscem dysponujesz i w jakim celu jest on potrzebny, którą część ciała chce się ćwiczyć i ile pieniędzy trzeba zainwestować w sprzęt.
Optymalny stosunek pomiędzy jakością a ceną sprzętu fitness pomogą ustalić opinie osób, które już go używają. Można również korzystać ze swojego doświadczenia i cennych inspiracji.

Nie lekceważ potencjału sprzętu fitness

Zaleca się, aby nosność urządzenia (dopuszczalne obciążenie) była większa od masy ciała użytkownika. Będzie to zapewniało stabilność i bezpieczeństwo podczas ćwiczeń przez wiele lat. Ponadto wyższa masa samego urządzenia świadczy o jego lepszej jakości.

Rodzaje sprzętu fitness

Stanowisko do ćwiczeń - atlas

Jeśli szukasz urządzenia wielofunkcyjnego do domowej siłowni, ponieważ chcesz ćwiczyć całe ciało na jednej maszynie, będzie to dla ciebie przydatny artykuł. Należy sięgnąć po kombinację sprzętu fitness - wyciskanie na ławce, wałek i adaptery do wzmacniania nóg. Wszystko w jednym urzadzeniu w przystępnej cenie. Przyrzady są dostępne w róźnych modelach. Mają one nośność do 130kg, a czasami do 150 kg (dla sportowców do 2 m).Generalnie, im droższy towar tym przyrząd posiada lepszą ergonomię i zakres ruchu. Do regularnego treningu jest potrzebne odpowiednie miejsce. Aby go wygospodarować w domu wystarczy zarezerwować odpowiednią ilość wolnej przestrzeni na około 3 m długości i 2,5 m wysokości.

Ławki do ćwiczeń

Ławki do ćwiczeń dzielą się pod względem wykorzystania i celu ćwiczenia. 

  • ławka do ćwiczeń mięśni brzucha – proste i niedrogie urzadzenia do ćwiczeń w domu
  • wielofunkcyjna ławka do ćwiczeń – odchylana i regulowana w celu wzmocnienia mięśni piersiowych, bicepsów, mięśni brzucha, bioder i ud (są kompromisem, gdy przestrzeń jest ograniczona)
  • ławka skośna – tradycyjna ławka do ćwiczeń, do intensywnego treningu, regulowana wysokość stojaka na hantle, często składana

Zbliżone: Jak wybrać ławki do ćwiczeń 

Symulatory 

Na budowanie masy mięśniowej i kondycji fizycznej również pozwalają symulatory, dlatego też wyróżniamy:

  • symulatory do ćwiczeń nóg – rowery, steppery, rowery spiningowe
  • symulatory do ćwiczeń całego ciała – steppery z uchwytami, orbitreki, bieżnie, platformy wibracyjne
  • symulatory specjalne –  wioślarze

Przy wborze symulatora warto się zastanowić jak często będzie używany. Ocenić konkretną wagę użytkownika, priorytety i specyficzne wymagania - czy chcesz skupić się na określonych częściach ciała, czy jesteś przyzwyczajony do korzystania z symulatora i tak dalej. Następnie porównać poszczególne parametry wybranych urządzeń odpowiadających tym potrzebom.

Więcej:

Poradnik doboru urządzeń wzmacniających poszczególne części ciała

Urządzenia do wzmacniania mięśni pleców 

Na bóle placów cierpi dziś prawie cała populacja, tymczasem przy systematycznym ćwiczeniu wzmocniającym mięśnie pleców można zapobiec problemom z kręgosłupem. Powrót do zdrowia zdecydowanie ułatwia wielofunkcyjny sprzęt fitness w celu wzmoncienia górnej partii ciała.

Urządzenia do ćwiczeń brzucha

Płaski i umięśniony brzuch to marzenie każdego mężczyzny i każdej kobiety. W celu wzmocnienia mięśni brzucha można ćwiczyć na ławce, używać specjalnych kołysek i wiele innych urządzeń nakierowanych wyłączenie na trening brzucha.

Sprzęt fitness do ćwiczeń rąk

Istnieje wiele sposobów na wzmocnienie mięśni górnej partii ciała, m.in. ćwiczenia na wioślarzu, na ławce, podnoszenie sztangi, ćwiczenia z użyciem ciężarków itp. W naszej ofercie mamy wiele urządzeń, które mają na celu trening rąk, ramion i pleców.

Sprzęt fitness do ćwiczeń nóg

Najlepszymi urządzeniami do ćwiczeń nóg są steppery, ławeczki albo platformy wibracyjne. Ćwiczenia na stepperze przypominają wspinaczkę po schodach, jednakże są bardziej przyjazne dla stawów, natomiast na ławeczce czy też na stanowisku do ćwiczeń można bardzo efektywnie wykonywać ćwiczenia. Platformy wibracyjne działają na zasadzie odpowiednich drgań, które wprawiają mięśnie nóg w ruch.

Sprzęt siłowy do ćwiczeń mięśni klatki piersiowej

Mięśnie klatki piersiowej można wzmocnić poprzez podnoszenie ciężarów na ławce. Ponadto można zaopatrzyć się w dodatkowe obciążniki i ciężarki, które uskuteczniają wszelki wysiłek.

Lepiej mieć w domu więcej urządzeń do ćwiczeń

Zalecamy zaopatrzyć się w większą ilość urządzeń do ćwiczeń, ponieważ pozwala nam to na ćwiczenia w zależności od nastroju i obecnego stanu zdrowia. Zapewnia to maksymalne zróżnicowanie i dużą wydajność ćwiczeń. Ponadto, każdy członek rodziny będzie zadowolony, ponieważ będzie mógł wybierać między kilkoma sprzętami sportowymi.

Wskazówka dotycząca doboru urządzeń do ćwiczeń w zależności od przeznaczenia

Aby wybrać odpowiednie urządzenie należy mieć na uwadze, że mężczyznom zależy w większym stopniu na zwiększeniu siły i rozbudowie mięśni, podczas gdy kobiety chcą kształtować swoją sylwetkę, tracąc jednocześnie na wadze i poprawiając tym samym sprawność fizyczną.

  • Urządzenia przeznaczone dla mężczyzn to głównie ławeczki, rowerki spinningowe lub ćwiczenia polegające na podnoszeniu sztang.
  • Urządzenia przeznaczone dla kobiet to głównie wielofunkcyjne stanowiska, rowery stacjonarne, orbitreki lub platformy wibracyjne

Ćwiczenia na wyżej wymienionych urządzeniach działają jako profilaktyka chorób cywilizacyjnych, otyłości i osteoporozy.

Najbardziej popularne urządzenia i sprzęt fitness

Popularne urządzenia w domu to bieżnie, orbitreki, platformy wibracyjne, ekspandery czy też ławki do ćwiczeń.

Świetnym pomysłem jest zakup wielofunkcyjnego stanowiska do ćwiczeń, które umożliwia wykonywanie zróżnicowanych ćwiczeń. Bardzo dobrze sprawdzi się także rower treningowy lub orbitrek.